Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds @pikketanus ik verwacht eind sg rond 1000 . Kunnen inderdaad nog eiwitten en andere gomdelen zijn maar ook nog enkele vertakte ketens die niet zijn afgebroken. waardoor sg niet verder zakt. Hangt af... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Hulp nodig voor peren-drank @odevie bakkersgist 70 gr en c70 ongeveer 30 -40 gr |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Hulp nodig voor peren-drank @odevie het zijn beide breed inzetbare gisten en prima te gebruiken |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds , inmiddels flink aan het gisten dus nu afgesloten en 18 tot 21 dagen wachten . Dan vinden we de ketels weer en gaan we afwerken . IMG_20210926_230905685.jpg |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds @pikketanus ik gist nu op het graan dus ik zou een sourmash kunnen maken . Betreft smaak ach het is " moonshine ". Er zijn mensen die het lekker en drinkbaar vinden. . zie het net als van roggebroo... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Eerste trial rum met heftige bijsmaak @ahelmons als het met. Eieren schaal niet ietsjes stijgt kun je een beetje calcium carbonaat er in strooien |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds @alchemist bourbon is geen whiskey Nick. Het kan ook basis weer wezen voor paar liter cuffs&buttons / southern comfort . |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds @theresa oo dat topic was weinig reactie dus ik denk dat er weinig animo zal wezen om dieper in te gaan op sourmash. |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds Gist even uit winterslaap gehaald. . IMG_20210926_183223415.jpg |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds Nu aan afkoelen nog . Maar ook even nog verdunnen noodzakelijk. IMG_20210926_180435997.jpg |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds Mout , mais ,rogge , pan , water thermometer en roerstok . Gewoon weer ouderwets en meer en duurder is niet nodig om een Bourbon beslag te maken . Totale tijd 1 u en 55 min . Dan kan het in gist ton . |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Eerste trial rum met heftige bijsmaak @bewust ik zou nu nog geen calcium erbij gooien misschien alleen wat eierdoppen .. de enzym werking gaat wel achteruit maar is nog niet gelijk om zeep met deze waardes |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Pernod mbv maceratie @saint-bonnet o.a pastis / Pernot , sambuca en ook ouzo zijn afgeleid van de absinth . De oude vorm van absinth gaat al ruim 400 jaar terug als destilaat en is als een maceraat al bekent als maagel... |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds @rumo deze molens zijn al heel oud . Maar de stenen zijn scherp dus het werkt prima . En het werkt nog vrij vlot en prima verstelbaar . Dus naar eigen wens van grote maak je het product . En de door... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Eerste trial rum met heftige bijsmaak @ahelmons Dat ph zakt is normaal . Bij de meeste zal dat rond 1 punt zijn . Wanneer je een begin waarde hebt van rond 5.2 zal dan een eind van 4.2 - 4 kunnen zijn . Gevaar is doorslaan met lagere waar... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |