Forum antwoorden aangemaakt

RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds

@pikketanus ik verwacht eind sg rond 1000 . Kunnen inderdaad nog eiwitten en andere gomdelen zijn maar ook nog enkele vertakte ketens die niet zijn afgebroken. waardoor sg niet verder zakt. Hangt af...

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden
RE: Hulp nodig voor peren-drank

@odevie bakkersgist 70 gr en c70 ongeveer 30 -40 gr

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Hulp nodig voor peren-drank

@odevie het zijn beide breed inzetbare gisten en prima te gebruiken

In forum Stookforum

5 jaar geleden

, inmiddels flink aan het gisten dus nu afgesloten en 18 tot 21 dagen wachten . Dan vinden we de ketels weer en gaan we afwerken .  IMG_20210926_230905685.jpg

5 jaar geleden

@pikketanus ik gist nu op het graan dus ik zou een sourmash kunnen maken . Betreft smaak ach het is " moonshine ". Er zijn mensen die het lekker en drinkbaar vinden. . zie het net als van roggebroo...

5 jaar geleden
RE: Eerste trial rum met heftige bijsmaak

@ahelmons als het met. Eieren schaal niet ietsjes stijgt kun je een beetje calcium carbonaat er in strooien

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@alchemist bourbon is geen whiskey Nick. Het kan ook basis weer wezen voor paar liter cuffs&buttons / southern comfort .

5 jaar geleden

@theresa oo dat topic was weinig reactie dus ik denk dat er weinig animo zal wezen om dieper in te gaan op sourmash.

5 jaar geleden

Gist even uit winterslaap gehaald. .  IMG_20210926_183223415.jpg

5 jaar geleden

Nu aan afkoelen nog . Maar ook even nog verdunnen noodzakelijk.  IMG_20210926_180435997.jpg

5 jaar geleden

Mout , mais ,rogge , pan , water thermometer en roerstok . Gewoon weer ouderwets en meer en duurder is niet nodig om een Bourbon beslag te maken . Totale tijd 1 u en 55 min . Dan kan het in gist ton .

5 jaar geleden

@bewust ik zou nu nog geen calcium erbij gooien misschien alleen wat eierdoppen .. de enzym werking gaat wel achteruit maar is nog niet gelijk om zeep met deze waardes

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Pernod mbv maceratie

@saint-bonnet o.a pastis / Pernot , sambuca en ook ouzo zijn afgeleid van de absinth . De oude vorm van absinth gaat al ruim 400 jaar terug als destilaat en is als een maceraat al bekent als maagel...

In forum Likeuren

5 jaar geleden

@rumo deze molens zijn al heel oud . Maar de stenen zijn scherp dus het werkt prima . En het werkt nog vrij vlot en prima verstelbaar . Dus naar eigen wens van grote maak je het product . En de door...

5 jaar geleden

@ahelmons Dat ph zakt is normaal . Bij de meeste zal dat rond 1 punt zijn . Wanneer je een begin waarde hebt van rond 5.2 zal dan een eind van 4.2 - 4 kunnen zijn . Gevaar is doorslaan met lagere waar...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
Pagina 227 / 730