Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds Rogge op links . Mout op rechts. IMG_20210925_184823560.jpg |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds Mais IMG_20210925_180933798.jpg |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds Stenen . IMG_20210925_180551751.jpg |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
Gewoon ouderwets werkt nog steeds Restant mout en mais lagen in kelder te wachten . Nog zakje rogge erbij gehaald en op naar nieuw project . Molens met stenen werken zeker niet minder dan modern .27 kilo totaal in 35 min . IM... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Verse Stoker @sunmoonandwine welkom op dit forum . Misschien handig om even te kijken topic" maïs verwerken " hierin staan wat foto's met beschrijving van bourbon |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Absolute beginner @denvon welkom . Ik zie je hebt veel wensen . Ga je alcohol stoken en dan met wat mengen en roeren van essances werken en wat maceraten maken is een t500 een aardige ketel hiervoor maar als je voor... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Is dit wel oke ? @fredericus2021 je kunt de alcohol verdunnen en 1- 2 gr per liter natrium bicarbonaat toevoegen en doorroeren Hierna een aantal uren tot 24 u laten staan en opnieuw overhalen . ( " Stoken") De blauwe ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Is dit wel oke ? @fredericus2021 allereerst je moet voor een heldere neutrale alcohol altijd 2x overhalen. welk ander merk of ketel je ook hebt en dus ook een t 500 ! Ook al heb je 95 % in eerste overhaal er is 5 % a... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum mash @stephan het aantal x overhalen hangt af van hoedanigheid van het beslag , type rum wat je maakt en soort ketel waarmee je overhaalt. ik heb hier een geklonken keteltje uit rond 1890 waarmee in 1 ove... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum mash @thetis het aantal keer dat je stookt hangt af van kwaliteit van het beslag en wat de ketel kan . Ph tussen 4,2 en 5,2 zou mooi zijn bij afstoken |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje @johnny ik zou niet weten waarom het niet zou lukken . Ik ben misschien ouderwets maar toen ik na wat in bedrijf had gewerkt thuis ook wilde gaan destileren was er niet zo makkelijk aan goede mout of... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje @rumo ik ken het koud roken voor houdbaar maken . Maar voor mout mag je niet te koud en wil je diastatisch mout maken niet te heet . Te lanzaam eesten is ook kans op een nuet wenselijke verzuring. ... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje @rumo je kunt wel houtskool gebruiken met kolen kant op te heel worden . En ook niet een waterbak . Te vochtig is nadelig . Graan en mout reageert anders dan vlees en vis deze moeten ook garen en m... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: kweeperen @strauss kweeperen moet je altijd even koken maar ook niet te lang . Kweeperen of peren in algemeen hebben een fragiele smaak dus wil je ze stoken zal je daar een geschikte ketel voor moeten gebruiken... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Vergisting van GIN vroegtijdig gestopt @moonshiner79 teveel gistvoeding kan een zweem en bijsmaak geven in destilaat . |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |