Forum antwoorden aangemaakt

RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds

Rogge op links . Mout op rechts.  IMG_20210925_184823560.jpg

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden

Mais  IMG_20210925_180933798.jpg

5 jaar geleden

Stenen .  IMG_20210925_180551751.jpg

5 jaar geleden
Gewoon ouderwets werkt nog steeds

Restant mout en mais lagen in kelder te wachten . Nog zakje rogge erbij gehaald en op naar nieuw project . Molens met stenen werken zeker niet minder dan modern .27 kilo totaal in 35 min .  IM...

5 jaar geleden
RE: Verse Stoker

@sunmoonandwine welkom op dit forum . Misschien handig om even te kijken topic" maïs verwerken " hierin staan wat foto's met beschrijving van bourbon

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Absolute beginner

@denvon welkom . Ik zie je hebt veel wensen . Ga je alcohol stoken en dan met wat mengen en roeren van essances werken en wat maceraten maken is een t500 een aardige ketel hiervoor maar als je voor...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Is dit wel oke ?

@fredericus2021 je kunt de alcohol verdunnen en 1- 2 gr per liter natrium bicarbonaat toevoegen en doorroeren Hierna een aantal uren tot 24 u laten staan en opnieuw overhalen . ( " Stoken") De blauwe ...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Is dit wel oke ?

@fredericus2021 allereerst je moet voor een heldere neutrale alcohol altijd 2x overhalen. welk ander merk of ketel je ook hebt en dus ook een t 500 ! Ook al heb je 95 % in eerste overhaal er is 5 % a...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Rum mash

@stephan het aantal x overhalen hangt af van hoedanigheid van het beslag , type rum wat je maakt en soort ketel waarmee je overhaalt. ik heb hier een geklonken keteltje uit rond 1890 waarmee in 1 ove...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Rum mash

@thetis het aantal keer dat je stookt hangt af van kwaliteit van het beslag en wat de ketel kan . Ph tussen 4,2 en 5,2 zou mooi zijn bij afstoken

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje

@johnny ik zou niet weten waarom het niet zou lukken . Ik ben misschien ouderwets maar toen ik na wat in bedrijf had gewerkt thuis ook wilde gaan destileren was er niet zo makkelijk aan goede mout of...

In forum Spirits

5 jaar geleden

@rumo ik ken het koud roken voor houdbaar maken . Maar voor mout mag je niet te koud en wil je diastatisch mout maken niet te heet . Te lanzaam eesten is ook kans op een nuet wenselijke verzuring. ...

In forum Spirits

5 jaar geleden

@rumo je kunt wel houtskool gebruiken met kolen kant op te heel worden . En ook niet een waterbak . Te vochtig is nadelig . Graan en mout reageert anders dan vlees en vis deze moeten ook garen en m...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: kweeperen

@strauss kweeperen moet je altijd even koken maar ook niet te lang . Kweeperen of peren in algemeen hebben een fragiele smaak dus wil je ze stoken zal je daar een geschikte ketel voor moeten gebruiken...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Vergisting van GIN vroegtijdig gestopt

@moonshiner79 teveel gistvoeding kan een zweem en bijsmaak geven in destilaat .

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
Pagina 228 / 730