Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: clearing agent toevoegen @freestyledaan als je een kookzak gebruikt straks en jou ketel is goed voor het doel brand het niet aan en is klaringsmiddel overbodig . Als je de vezels mee neemt in keyel krijg je een vollere smaak... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: clearing agent toevoegen @freestyledaan wat maak je ? Met wat voor gist ? . |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Gebruik cider yeast @thetis m MO 2 zou niet mijn eerste keus zijn . Maar is zeker bruikbaar voor jou plannen en andere zou b.v. de frementis fd3 en HG kunnen zijn |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Gebruik cider yeast @thetis m MO 2 zou niet mijn eerste keus zijn . Maar is zeker bruikbaar voor jou plannen en andere zou b.v. de frementis fd3 en HG kunnen zijn |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Onze eerste Hongaarse Palinka @bhakti hoeveelheid pitten altijd zo laag mogelijk houden .metanol en cyanide gehalte wil je zo laag mogelijk houden. ! |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Gebruik cider yeast @thetis wanneer je fruit vergist is beter om zo weinig mogelijk suiker extra toe te voegen. Hoeveelheid water bij Fruit is ook afhankelijk van fruit soort en sap aanwezig . Door sg te meten kun je o... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits @obelix nee het is beter van niet om de classic 8 erbij te doen . Het kan de hele vergisting om zeep helpen . Daarnaast de smaak wordt er niet beter op . Gewoon uit laten gisten. Voor een goed resul... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Lichte "chemisch smaak" - Wat veroorzaakt dit? @concha in principe kun je die 3 Gisten overal wel voor gebruiken. Ook de frementis fd 3 en hg 1 zijn zeer geschikt voor fruit en geven ook bij andere producten ook goed resultaat. . Mangrove Jack hee... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Lichte "chemisch smaak" - Wat veroorzaakt dit? Een kolom hoort na elke stook gewoon gespoeld te worden . Vervuiling dat blijft hangen blijft anders nog smaak afgeven . Kolom die niet zwaar vervuilt is kun je spoelen met heetwater met wat vaatwasm... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Lichte "chemisch smaak" - Wat veroorzaakt dit? @eline sowieso altijd kolom nagebruik reinigen anders kunnen ook daar dingen blijven hangen wat later weer de bijsmaakjes nog meegeeft. |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Lichte "chemisch smaak" - Wat veroorzaakt dit? @britsexpatbrewer voor gewoon suiker de fermentis c70 , bakkersgist of ook redstar dady |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Wodka van aardappelen @odevie inderdaad ongemout . Je hebt 2 rijig gerst en 6 rijijge gerst dat maakt verschil in zetmeel en suikers per kilogram maar rond 57 - 65 % zetmeel. |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Bier distilleren @maasjoerts zou kunnen dat het hout niet goede sortering was voor drank. Misschien niet goed gedroogd of hars in aanwezig . Is de smaak wat zoet bloem achtig? |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Lichte "chemisch smaak" - Wat veroorzaakt dit? @britsexpatbrewer probeer volgende keer eens een gewoon gist in plaats van turbo met extra turbo clear waarbij je ook 5,5 a 6 kilo suiker in 25 liter gebruikt in plaats van 8 kilo. Een normale vergis... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Bier distilleren @maasjoerts hoe is de bier gestookt ? Wat is er mee gekomen ? Bepaalde esters kunnen uitwerking hebben . Hoe is de kwaliteit van het hout ? Als de smaak van het hout er nog niet inzit kun je missch... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |