Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Wisky of conjac maken. @alireza whiskey maak je uit een mout /granen vergisting wat je stookt in een whiskey still , potstill , Alambiek ,. Cognac uit een daarvoor geschikt druiven wijn . Deze stook je op een alambiek char... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Gisten @zics oh sorry . Ik had verkeerd gelezen dan. Appels zet je net onderwater dat er ongeveer 5 cm water boven de appels staat . Dan os de gist goed |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Gisten @zics aardappelen moet een enzym of een mout voor enzym omzetting van zetmeel of via b.v vries methoden de cellen openbreken . . Fruit gist is niet echt te advieseren voor aardappelen . Hoeveelheid t... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Druk opbouw in Alambiek ketel @weaver vermogen regelaar kun je bestellen o.a. bij conrad.nl |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Wodka van aardappelen @rumo hoeveelheid zetmeel in aardappelen zit rond de 20 - 25%. . In mais 20 tot 40 % Tarwe 60 - 75 % |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Aanschaf ALAMBIEK @passie Je kunt beter dan in kleinere delen de whiskey stoken op alambiek . In eerste overhaal op T500 lever je aroma in . T500 is leuk apparaat maar niet sterk in optimale smaak overdragt . Wat je ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Turbo-8 snelgist @vinnies dat met vlammetje is een manier die je een indicatie kunt geven . De Kleine belletjes in de masch zelf , eventueel een prikkelende keur in de neus of een co2 detector . |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Wodka van aardappelen @hilly je zet ongeveer 2 vingers breed water boven je aardappel masch . Je kunt beter nog een deel aardappelen koken en maïschen en toevoegen dat suiker toevoegen . Je krijgt anders een deel scherpe v... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Aanschaf ALAMBIEK @passie voor whiskey is een Alambiek zeker vele malen beter en geschikter dan een t500. Voor whiskey moet je uitgaan van dat je een grote verhouding hebt in begin hoeveelheid en eindproduct hebt. Je... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Turbo-8 snelgist @vinnies waterslot is een stankafsluiter en houd mugjes uit de maisketel. Het wordt om een of andere duistere reden ineens als indicator gezien . Dat is het absoluut niet . Inderdaad een gemiddelde gi... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Wodka van aardappelen @hilly waarschijnlijk te veel water erbij .. na maïschen iets inkoken had voldoende geweest |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Doe ik iets fout? Was het mout extract diastatisch ? Zonder enzym zal er van de mais weinig opbrengst zijn. Het lijkt erop dat Voornamelijk en alleen de suiker voor de opbrengst heeft gezorgt . |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Bewaren ketel @haak oxydatie en aanslag voorkom je door ketel na gebruik te reinigen . Dat kan met sopje maar ook met afwasmachine reiniger daarna op zijn kop laten drogen en droog opslaan.. |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Fles schoongemaakt met sulfiet poeder en citroenzuur , maar vergeten om te spoelen @duke sulfiet zal als je de fles vult met drank grotendeels binden aan andere stoffen en als het waren verandere in andere chemische samenstelling en daarom geen probleem zijn . En citroen zuur zal de... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Fles schoongemaakt met sulfiet poeder en citroenzuur , maar vergeten om te spoelen @duke als ze goed uitgelekt zijn is er geen probleem . Met suikers en aldehyde bind de sulfiet resten . |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |