Forum antwoorden aangemaakt

RE: Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje

@pikketanus de rookmout heb ik gedroogd op rook van turf en veenmos. De geroosterde mout is met zeef dichter op de smeulende turf gedroogd en daarmee geroosterd

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: clearing agent toevoegen

@freestyledaan als sg dobber onderogaat tor inderdaad 1000 . Kun je afstoken is gisting voorbij

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Sourmash bourbon en moonshine.

@knooier armoede vroeger slecht aan product kunnen komen en nu is het een " traditie " folklore en er zijn mensen die het schijnen lekker te vinden .

In forum Recepten

5 jaar geleden
Sourmash, bourbon en moonshine.

Een sourmasch is momenteel bekend uit de gehypte wereld van moonshiners op youtube en t.v. Ik ben niet een voorstander van hergebruik van restanten om maar goedkoop een alcohol met wat smaak te maken...

In forum Recepten

5 jaar geleden

@freestyledaan controleer SG ! En controleer of er nog gisting is . Het gebubbel in waterslot is geen indicatie op verloop gisting . Waterslot ontluchter / stank afsluiter en voorkomt dat er onged...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje

@theresa Ja stapt nu echt in schoenen van jou vader . Of Heb je Discovery gekeken . Er zijn een paar verschillende methoden om sour masch te maken . Je kunt een goede drinkbare bourbon achtige dran...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Gisten en suikers

@duinstoker , mangrove jack westcoast. Fermentis M1 , redstar dady

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Gisten en suikers

@hannabis het is wat uitgebreider inderdaad maar het is ook de manier waarop ik dit zelf al 40 j doe als ik een smaak neutraal wil . En inderdaad als je deze volgt en dus ook gewoon even de tijd ne...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: op den goeden weg .....

@maartn framboos en kruisbes zijn minder om geschikt om door vergisten en destileren er een likeur uit te maken . Beter om deze in alcohol te macereren . Wilde bramen kun je prima vergisten de kweek ...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Hallo allemaal,

@theresa @Roy-spierings is zeker welkom om hier eens te komen kijken en ook mijn whiskey's te proeven. Alleen heb ik dit jaar niets " opstappel " staan te stoken afgezien van Een tiny likeurtje.

5 jaar geleden
RE: op den goeden weg .....

@maartn welkom . Aardbeien hebben van zichzelf een vrij fragiele aroma . De pulp kun je daarom het besten ondanks dat de suiker waarde van aardbeien tussen 3 tot 10% zo puur mogelijk houden. Weinig ...

5 jaar geleden

@freestyledaan als gisting langer dan 48 u bezig is geen water meer toevoegen .

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@freestyledaan je kunt de pulp uitpersen maar dat hoeft niet . Er zijn recepten waarin Suiker toevoegen staat maar in principe een weinig suiker gebruiken maakt betere smaak . De hoeveelheid water han...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Onze eerste Hongaarse Palinka

@nieuwersluis-stookt Er zijn mensen die gebruiken zakjes of vloeibaar enzym bij fruit voor meer sap te krijgen en het enzym af te breken dat methyl vormt maar je kan dit ook gewoon doen door even de ...

5 jaar geleden
RE: Onze eerste Hongaarse Palinka

@nieuwersluis-stookt de meeste smaak behoud je door rustig vergisten , geheel alles in ketel gebruiken bij het stoken en een goede alquitara , potstill of Alambiek gebruiken . En nog beter zou zijn v...

5 jaar geleden
Pagina 231 / 730