Forum antwoorden aangemaakt

RE: Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje

Je moet op rook drogen en noet een te dikke laag .en ook doorscheppen .Mooiste is dat je een continu temp rond 48 gr maar ook de core temp. Sluit je de rook te veel af blijft ook teveel vocht weer ha...

In forum Spirits

5 jaar geleden

@johnny wanneer je rookt op een bbq met deksel dicht heb je kans dat je temperatuur te hoog oploopt . Je moet in principe drogen op de warmte van rook en niet op hitte van de turf. Door kwaliteit en ...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: restant in de ketel .... ?

Het beginsel was suiker en mout . voor moonshine of alcohol aardig maar geeft niet voor whiskey of iets dergelijks veel kwaliteit . De restanten in ketel zit vol met azijn zuur , carbon zuur , boter...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: restant in de ketel .... ?

@rein weggooien .

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@johnny er zijn meerdere manieren om zuurmout te maken . Je kunt de groenmout besprenkelen met melkzuur . Maar de eenvoudigste is het groenmout uitspreiden in een kaag van 5 cm en licht vochtig afdek...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: T500 zuigt alcohol terug naar ketel

@jostheboss wanneer de uitstroom in de alcohol hangt en de ketel afkoelt kan het zijn dat doordat de lucht in de ketel door afkoelen krimt en dan krijg je een vacuüm waardoor inderdaad de vloeistof na...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: vraagje over de aanstekertruuk

@stookje co2 uit de vloeisto,f stijgt op en drukr het deken co2 gewoon steeds weer omhoog .. Zodra het deksel weg is zal het ook snel " oplossen " . Dus waneer er gisting is merk je dat aan oppervlakt...

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@jostheboss als je aan het stoken ben is net als met eten koken . Je moet er gewoon bij blijven! Je kunt even een bak koffie halen maar nooit ketel lang alleen laten of je zet een tv ernaast. als j...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@jostheboss ketels kunnen defect raken , een opstruktie krijgen. Sluiting , aanbranden droog koken , koeling kan haperen , floading , sluiting , te hoge damp verzadiging kam er in de ruimte onstaan...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@sjonnie54 de gist zorg ik dat die actief klaar staat in beker en zodra temperatuur genoeg is gezakt voeg ik die toe. Dan dek ik af met vochtige theedoek . En als ik voldoende gisting zie dan zet ik e...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: voor/naloop bewaren en zuiveren met T500

@stookje voor zomige dranken wordt naloop hergebruik door toe te voegen aan 2e stook. .maar dat os maar enkele gevallen . Ook voor naloop geld dat er veel esters inzitten , gebonden stoffen aan ethyl ...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: voor/naloop bewaren en zuiveren met T500

@stookje voorloop zit beetje ethyl in maar ook methyl en zuren . Diverse andere stoffen . Daarnaast ethyl en methyl bindingen met zuren . De acetaten. Acetaten zijn kwa damp temperatuur dicht aan d...

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@sjonnie54 zuurmout geeft extra ester vorming en daardoor meer aardse smaak

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Rummash gestopt met gisten

@thetis sg moet een getal tussen 980 en 1100 wezen . Ik denk dat je een brix waarde van 15 % .aangeeft .zou dus sg van ongeveer 1060 zijn . Ja het kan even haperen in vergisten .wanner alle zuurtst...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: clearing agent toevoegen

@freestyledaan hoeveelheid suiker en type gist . Kristal suiker is voor gist wat zwaarder werk dan een omgezet suiker .

In forum Stookforum

5 jaar geleden
Pagina 230 / 730