Forum antwoorden aangemaakt

RE: Turbo-8 snelgist

@bakkertje68 als het om veel alcohol en smaak arm gaat gooi je er veel suiker in. Gaat het om een volle pruimen smaak dan ontpit je de pruimen. Hak o stamp het . Vul de pruimen puree aan met heet wa...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Druk opbouw in Alambiek ketel

@weaver je moet nooit volvermogen opstoken. Te veel hitte in kooknat en terug draaien verknalt het product . Het kooknat mag niet koken .

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden

@weaver heb je een spiraal koeler ? Controleer dan of er niet een bocht inzit waar misschien de vloeistof kan blijven staan . Dus dat het spiraal niet gelijkmatig doorstroomt waardoor een deel even v...

5 jaar geleden

@weaver controleer de ketel of er een obstructie zit . Misschien is er bij fabricage soldeer in de uitstroom gekomen .

5 jaar geleden

@bakkertje68 inderdaad zo ik andere gist zeker adviseren In plaats van een turbo gist . Voor pruimen een fermentis fd3 , hg1 of c70 . Ook de mangrove jack sn9 , of een redstar DaDy. Als je een alcof...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden

@bakkertje68 bij pruimen vergistingen gebruik je geen of weinig suiker extra. Je verwaterd smaak door meer alcohol uit kristal suiker mee te gisten . Daarnaast een te snelle gisting is ook niet goed ...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Applepie moonshine

@knooier er is inderdaad een maceraat nodig . IK zal zien een deze dagen wat ingrediënten te vergaren

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Applepie moonshine

@knooier het is jammer dat de vraag onder " moonshine " in koptext staat . Er zijn diverse manieren om een likeur te maken met de suggestie van appeltaart smaak en Ook op serieuse manier in plaats v...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Mjöd / Mead vergisting vastgelopen(?)

@studententov wanneer je een honing vergisting hebt en het sg is rond 1010 zou het ook al over kunnen zijn. Immers bij honing kan door andere delen dan de suiker de sg iets hoger blijven . Weet je z...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Even voorstellen

@harry-n 40 gr kalk oo 10 liter. Voorloop is niet te bepalen in ml ! Gaat op helderheid , geur ,kleur en smaak . Hoeveelheid is variabel want kwaliteit , soort product , scheidende werking ketel en ui...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: inductie

@jaap-teranino koper is een non ferro dus ongeschikt voor inductie . Wanneer je bodem niet vlak genoeg is zal door een staal eraan te Bevestigen onvoldoende contact zijn om de ketel voldoende op te w...

5 jaar geleden
RE: stel me even voor

@jaap-teranino het is juist grote onzin om te denken dat electrisch stoken veilig zou zijn . Als er alcohol damp vrijkomt bij een gasvlam zal er in begin niet gelijk een verzadiging zijn . De gasvlam...

5 jaar geleden
RE: stel me even voor

@jaap-teranino WELKOM op het forum. . Veel plezier met de nieuwe hobby. een goed regelbaar gas toestel werkt meestal het best bij een stookketeltje. . (inductie werkt niet ) . Gebruik je bij de aard...

5 jaar geleden
RE: Bourbon Mais

@haak ook een ketel of maispam hoeft ook niet zo duur te zijn . Met wat huisvlijt en paar centen kun je goed werkende ketel in elkaar zetten . En met een goede roerstok en pan gaat maïschen net zo sn...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Bourbon Mais

@haak . Of je nu met een ketel van een snelkookpan of boiler gemaakt of zo een t500 hobby ding of een professionele ketel of zelfs een stenen tajine gebruikt dat is alleen maar het gereedschap . ...

In forum Spirits

5 jaar geleden
Pagina 235 / 730