Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Licor hulp gezocht! Recept! @mikeliebers . Op 40% macereren zou bij het op drinksterkte Brengen En ook het aanvullen met suikersiroop kunnen bemoeilijke omdat er van percentage niets overblijft . Daarnaast kunnen etherische oli... |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |
|
RE: rendement alcohol uit mout Met gerste mout kom je voor nog een ander punt betreft enzym, suiker en eiwit opbrengst daar is keuze van 2 rijig gerst of 6 rijig dit geeft ook weer ander smaak karakter. En de 2 rijig heeft meer opb... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: rendement alcohol uit mout @munckerik aha kijk aan . Het " brouwzaal rendament " als benaming kende ik niet maar het is inderdaad al een oud gegeven dat theorie meestal nooit max percentage gehaald wordt . Vervelend is ook dat... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: rendement alcohol uit mout @munckerik met eerste kwaliteit mout is theoretisch 800 - 830 gr suikers in praktijk gaat men uit van 70 - 75 % van de 800 gr suikers dus 560 a 600 gr . Dus zou 474 mil alcohol zijn . Dit is puur t... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Druivenpulp @psycat elke vrucht heeft een bepaalde hoeveelheid suikers dit zijn andere suikers dan het gewone tafel suiker . dit bepaalt hoeveel alcohol en ook karakter en smaak . De aroma's en zuren uit fruit b... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Licor hulp gezocht! Recept! @mikeliebers voor te beginnen zou ik zeggen. Even de kook erover even wat stampen . Alcohol van 60 % erbij . Laat dit 15 dagen zo staan . ( Maceren ) de smaak stofjes worden zo afgegeven aan alcoho... |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |
|
RE: Alcohol mislukt? @vlisbier ik gebruik zelf de manuals / boeken uit de d4anken indistidustie die ik heb gekregen toen ik er wat stage liep en ook wat tijdelijk werkte .Er staan geen isbn nr in . Ik weet niet waar t... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Alcohol mislukt? @vlisbier. In werkboeken / Manual vind je meest alcohol recepten met standaard bier / bakkers gist . Simple Saccharomyces cerevisea . Het maakt niet uit wat voor ketel je gebruikt voor goede alcoho... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Alcohol mislukt? @sjonnie ik heb wat ideeën nog voor een workshop dat klopt . Door corona is dat tot nu toe er niet van gekomen. Er zijn mensen die mij vroegen om wat simpele dingen en recepten op papier te zetten d... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Zoek een bedrijf die een destileer professioneel kan reinig.en. @josbos mooi dat het ene schoon is . Koper verkleurt inderdaad snel. . zeker met rvs in de buurt. Dat is heel vervelend dat het apparaat nu ook lekt. dus je moet hem uitelkaar halen en kijken of he... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Zoek een bedrijf die een destileer professioneel kan reinig.en. @josbos er is geen bepaalde tijd voor zuren je moet echt een aantal uren laten staan en dan visueel controleren en eventueel meerdeee keren zuren . |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Zoek een bedrijf die een destileer professioneel kan reinig.en. @josbos het is niet 100% duidelijk om dit zo te zien . Maar wat op de foto te zien is lijkt toch op oxidatie . Dat gaan niet met azijnzuur of soda eruit . Je zal dan een agressiever zuur moeten ge... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Bosbessen en sherry stook @bonsbitter soda of een natrium bicarbonaat kunnen dat Scherpe en zure van de sherry weg |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Bosbessen en sherry stook @bonsbitter een sherry kun je beter voor het stoken met wat soda behandelen en daarna stoken . De bessen erin macereren . En het geheel als maceraat houden of een deel stoken en daarna weer een deel ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Zoek een bedrijf die een destileer professioneel kan reinig.en. Iets dergelijks als dit . Screenshot_20210818-233033.png |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |