Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Peren 200 kg @mark de volgorde en werkwijze us prima over nagedacht . Inderdaad laat de peren narijpen alvorens te verwerken en wanneer je even voorkookt is de pectinase overbodig . Ph inderdaad bij begin giste... |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |
|
RE: Licor hulp gezocht! Recept! @mikeliebers als je een kruid of fruit in alcohol zet en op deze manier smaak aan de drank brengt dan is dat een maceraat |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |
|
RE: Zoek een bedrijf die een destileer professioneel kan reinig.en. @josbos dat de zadels zwart waren uitgeslagen zal inderdaad een vorm van contakt erosie of galvanische erosie zijn geweest . Wanneer zuren of zouten achterblijven kan dit ontstaan . Met water destil... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Zoek een bedrijf die een destileer professioneel kan reinig.en. @josbos er staan wat filmpjes op YouTube hoe je dat ding moet schoonmaken . De zadels waren die helemaal blank na reinigen ?? En voldoende gespoeld waardoor geen zuurresten zijn achter gebleven ? |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Licor hulp gezocht! Recept! @knooier Je kunt een maceraat maken en ook een vergistingen maar houd dan eigenlijk altijd rekening met het sorbine en benzoëzuur in bessen ! Deze remmen gistende werking ! (Even invriezen maakt ... |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |
|
RE: Pruimenwijn op premium wijngist. @sammy dat adres is leuk maar voor bier beslag uitgaande van min . Voor een beslag. Voor destilleren kun je beter hoger pitchen . |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Wanneer heet iets brandy, eu de vie, cognac, etc etc @uridium ook Nederlands product wordt er gemaakt maar hoofdzaak is Frans uitbesteed product daar door kon er ook een paar ton geïnvesteerd in nieuwe ketels en bedrijf doorstarten |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Zoek een bedrijf die een destileer professioneel kan reinig.en. @josbos heb je langdurig een kolom van rvs gevuld met koper in sterk zuur laten liggen ? Dat is niet verstandig zeker niet als de verschillende metalen in contact komen . Hierdoor krijg je erosie waa... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Wanneer heet iets brandy, eu de vie, cognac, etc etc @uridium en ondanks alles wordt er hier in Nederland met toestemming /auspiciën cognac en Armagnac geproduceerd wat ook onder merk wordt verkocht . Gewoon uitbestede productie . Grondstoffen komen uit... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Pruimenwijn op premium wijngist. @sammy waaromet luchtpomp extra lucht. Kraanwater bevat voldoende zuurstof. Je brengt gisting niet opgang . Gist werkt anaerobe !! Met veel zuurstof krijgt je alleen deling van Cellen en extra uitst... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Omgekeerde destillatie ???? En IMG_20210808_162838234.jpg |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Omgekeerde destillatie ???? Dit staat in het stookbookje IMG_20210808_162744772.jpg |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Eerste trial rum met heftige bijsmaak @ahelmons wijnsteenzuur , citroenzuur of fosforzuur mun je ph mee verlagen . |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Eerste trial rum met heftige bijsmaak @ahelmons calcium carbonaat of wat natrium bicarbonaat |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Eerste trial rum met heftige bijsmaak @ahelmons je proberen niet onder de 4,2 zien te komen |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |